Dane Pacjenta:

• płeć: mężczyzna
  • wiek: 32 lata

Zawodnik BBTS Bielsko Biała uskarżał się na dolegliwości bólowe kolana. W badaniu stwierdzono bolesność w okolicy guzowatości piszczeli i dystalnej części więzadła rzepki. W wywiadzie medycznym potwierdzono okresowe incydenty zespołu kolana „skoczka" – entezopatię więzadła rzepki i liczne zwapnienia w obszarze nadrzepkowym zdiagnozowane badaniem USG oraz potwierdzone MRI. Zawodnik wcześniej był leczony falą uderzeniową,. Okolica kolana zawodnika była 2 krotnie ostrzykiwana czynnikiem wzrostu (PRP).

Terapia

W ramach terapii zaplanowano serię zabiegów ultradźwiękowych wykonywanych 2 x dziennie przez okres 6 dni z wykorzystaniem żelu etofenamatem. Okolica zabiegu to cała powierzchnia więzadła rzepki, guzowatość piszczeli oraz okolica nadrzepkowa. Dodatkowo zastosowano klawi terapię, terapię punktów spustowych mięśnia czworogłowego, mobilizację rzepki oraz masaż poprzeczny więzadła rzepki. Zawodnik w trakcie leczenia brał czynny udział w treningu sportowym wspomagany tapingiem bolesnego kolana.

ultradźwięki kolano skoczka BBTS

Parametry UD w pierwszych 3 dniach terapii:

• Wypełnienie (%): 50
  • Częstotliwość pulsacji (Hz): 100
  • Natężenie (W/cm2): 1,5
  • Czas zabiegu (min): 8 min

Parametry UD w kolejnych 3 dniach terapii:

• Wypełnienie (%) 75
  • Częstotliwość pulsacji (Hz): 100
  • Natężenie (W/cm2) 2
  • Czas zabiegu (min): 10 min

Wynik terapii

Po zastosowaniu terapii ultradźwiękowej i innych zabiegów rehabilitacyjnych objawy bólowe ustąpiły i zawodnik mógł bez ograniczeń kontynuować trening sportowy. Zawodnik został objęty programem prewencyjnym i otrzymał specjalny zestaw ćwiczeń na treningu.

Inne artykuły o podobnej lub powiązanej treści: