Zapalenie kaletki podbarkowej jest jedną z najczęstszych patologii występujących w obrębie kompleksu barkowego. Przyczyną tego urazu są zazwyczaj powtarzalne ruchy wykonywane ponad głową i najczęściej dotyczą sportowców takich jak tenisiści, piłkarze ręczni czy siatkarze ale niejednokrotnie może dotknąć także osób, które sporadycznie wykonują przez dłuższy czas prace z uniesionymi kończynami górnymi.

Etiologia uszkodzeń nerwów obwodowych, czyli dolnego neuronu ruchowego, jest różnorodna. Uszkodzenie nerwów mogą spowodować min. urazy np. złamanie kości, ucisk o charakterze chwilowym (opaska uciskowa, opatrunek gipsowy, krwiak, sen w nieodpowiedniej pozycji) lub przewlekłym (np. zespół cieśni nadgarstka), ostre niedokrwienie, choroby nowotworowe oraz polineuropatie obwodowe o etiologii zakaźnej, autoimmunologicznej, toksycznej, genetycznej, cukrzycowej, spowodowanej alkoholizmem, niedoborem witaminy z grupy B.

Entezopatia rozcięgna podeszwowego należą do jednych z najczęstszych dolegliwości u osób aktywnych fizycznie, a w szczególności biegaczy długodystansowych, zarówno amatorów jak i profesjonalistów. Artykuł przedstawia ocenę wpływu laseroterapii wysokoenergetycznej i fali uderzeniowej u pacjentki z entezopatią rozcięgna podeszwowego stopy.

Artykuł przedstawia opis leczenia jednego z zawodników BBTS, u którego doszło doentezopatii przyczepu wspólnego przywodziciela długiego i mięśnia prostego brzucha za pomocą laseroterapii wysokoenergetycznej oraz fali uderzeniowej.

Jeden z zawodników BBTS Bielsko Biała uległ wypadkowi komunikacyjnemu w wyniku, którego powstał uraz złamania zmiażdżeniowego dalszej nasady lewej kości promieniowej przezstawowe z przemieszczeniem. Artykuł przedstawia opis procesu rehabilitacyjnego.