Opis

Procesy zapalne stawu barkowego są trudne diagnostyczne ze względu na objęcie stożka rotatorów. Bez względu na przyczynę do objawów należą tkliwość oraz ból w okolicy wyrostka kruczego a także sztywność. U starszych osób z rzs występuje obrzęk stawu, rąk i przedramion. W przypadkach zniszczenia chrząstki stawowej wykonuje się protezoplastykę stawu. Postępowanie fizykalne dostosowane do objawów.

Terapia w fazie początkowej

• zimno (okłady z pokruszonego lodu, kriożele),
  • pole elektromagnetyczne niskiej częstotliwości — magnetoterapia,
  • światło widzialne spolaryzowane białe lub fotokoloroterapia światło niebieskie,
  • ultradźwięki lub fonoforeza z lekami o charakterze przeciwzapalnym i przeciwbólowym,
  • biostymlacja laserowa,
  • kriostymulacja,
  • prądy TENS, prądy średniej częstotliwości, mikroprądy.

Terapia w fazie regeneracji

• ultradźwięki lub fonoforeza – stopniowe zwiększanie dawki dostosowane do możliwości obciążeń termicznych tkanki (najmniejsze w fazie rozrostu - proliferacji, największe w fazie remodelowania),
  • pole elektromagnetyczne wielkiej częstotliwości- stopniowe zwiększanie dawki dostosowane do możliwości obciążeń termicznych tkanki (najmniejsze w fazie rozrostu - proliferacji, największe w fazie remodelowania),
  • światło widzialne spolaryzowane białe lub koloroterapia światło czerwone, biostymulacja laserowa,
  • pole elektromagnetyczne niskiej częstotliwości [magnetoterapia],
  • kriostymulacja,
  • prądy TENS, prądy średniej częstotliwości – parametry dostosowane do celów terapii (zmniejszenie bólu, usprawnienie krążenia, stymulacja mięśni).

Inne artykuły o podobnej lub powiązanej treści