Aplikacje – prąd TENS na kończynę dolną

Prąd TENS zastosowanie konczyna dolna

Opis aplikacji na kończynę dolną – prąd TENS .

Terapia

Różne parametry prądów TENS oddziałują na organizm w różny sposób. Poniżej przedstawiany parametry oraz sposób ułożenia elektrod dla działania przeciwbólowego elektrostymulacji TENS na kończynę dolną.

Działanie przeciwbólowe

Prąd TENS jego głównie przeznaczenie to działanie przeciwbólowe. Parametry elektroterapii dobieramy w zależności od natężenia bólu w skali VAS lub NRS [gdzie 0 oznacza brak bólu a 10 ból najgorszy jaki sobie można wyobrazić].

Poniższa tabela przedstawia parametry elektroterapii w powiązaniu ze skalą bólu u pacjenta.

Natężenie bólu w skali VAS Czas impulsu Częstotliwość Natężenie Czas zabiegu Mechanizm działania przeciwbólowego – Prąd TENS
10-7 50-100us 50-100Hz tylko odczuwalne, 3 x próg wrażliwości, powyżej progu czuciowego a poniżej progu ruchowego od 30 minut do godzin teoria bramki kontrolnej, produkcja enkefalin
6,9-3 100us – 300us 1-5Hz próg tolerancji, 3-6x próg wrażliwości, powyżej progu motorycznego 20-45 minut wytwarzanie endorfin, wytwarzanie pojedynczych skurczów i usprawnienie krążenia
100-200Hz (w wybuchu 2-4 wybuchy na sekundę
2,9-1 150us-250us 60-100Hz próg tolerancji, 3-6x próg wrażliwości, powyżej progu motorycznego 15-20 minut poziom obwodowy receptorów włókien afferentnych, hamowanie przewodnictwa nerwowego we włóknach przewodzących ból
100us-300us 1-45Hz wytwarzenie endorfin, usprawnieniekrążenia

Prąd TENS – miejsca aplikacji elektrod

"<yoastmark

Mięsień brzuchaty łydki - prąd TENS
Mięsień brzuchaty łydki – elektroterapia

Bóle stawu biodrowego - prąd TENS
Bóle stawu biodrowego – elektrostymulacja

Bóle stawu skokowego - prąd TENS
Bóle stawu skokowego – elektrostymulacja TENS

Bóle mięśnia dwugłowego uda - prąd TENS
Bóle mięśnia dwugłowego uda – TENS

Zmniejszenie spastyczności w wyniku uszkodzenia rdzenia kręgowego - prąd TENS
Zmniejszenie spastyczności w wyniku uszkodzenia rdzenia kręgowego – elektroterapia

Urządzenia produkcji ASTAR posiadają encyklopedię w programach zabiegowych, która obrazuje sposób ułożenia elektrod na ciele pacjenta podczas zabiegu elektroterapii.