Jak leczyć reumatoidalne zapalenie stawów?

W artykule znajdziesz:

1. Reumatoidalne zapalenie stawów – czy jest uleczalne?
  2. W jaki sposób leczyć RZS?
  3. Fizjoterapia przy reumatoidalnym zapaleniu stawów
  4. Dieta przy reumatoidalnym zapalenie stawów
  5. Aktywność fizyczna i RZS

Czy można wyleczyć reumatoidalne zapalenie stawów?

Obecnie stosowane leczenie pozwala w wielu przypadkach na remisję choroby i zatrzymanie jej rozwoju – jednak nie na całkowite wyleczenie. Szybka diagnoza i wcześnie rozpoczęte leczenie zwiększają szanse na dłuższe zachowanie sprawności.

Jak leczyć RZS?

Leczenie reumatoidalnego zapalenia stawów należy podzielić w zależności od okresu choroby na postępowanie w okresie zaostrzeń i remisji. W okresie zaostrzeń opiera się głównie o leczenie farmakologiczne. Jako terapię pomocniczą wykorzystuje się fizykoterapię, kinezyterapię czy odpowiednią dietę.

Leczenie farmakologiczne

Plan leczenia farmakologicznego powinien być dobrany

przez reumatologa indywidualnie dla każdego pacjenta. Leki wykorzystywane w terapii przede wszystkim wpływają na złagodzenie objawów czy nawet doprowadzają do reemisji choroby.

Leczenie niefarmakologiczne

Oprócz leczenia farmakologicznego wykorzystuje się również fizjoterapię. Zabiegi fizykalne powinny stanowić uzupełnienie i wspomaganie dla kinezyterapii. Należy zaznaczyć, że rodzaj zabiegu jak i dawkowanie powinny być dobierane indywidualnie w zależności od aktualnych dolegliwości i tolerancji pacjenta.

RZS – Fizjoterapia

Sprawdź jakie terapie są stosowane podczas leczenia reumatoidalnego zapalenia stawów:

Jaka dieta w reumatoidalnym zapaleniu stawów

Odpowiednia dieta jest istotnym elementem przy reumatoidalnym zapaleniu stawów. Bardzo ważne jest aby pacjenci regularnie kontrolowali masę swojego ciała. U osób cierpiących na nadwagę czy otyłość stawy są narażone na zwiększone obciążenie co zdecydowanie sprzyja rozwojowi procesu zapalnego. Co można jeść, a co jest niezalecane? Jak się odzywiać przy reumatoidalnym zapaleniu stawów

RZS co można robić?

Celem leczenia fizjoterapeutycznego w okresie remisji jest przede wszystkim zachowanie ruchomości stawów oraz działanie przeciwbólowe i przeciwzapalne. Osoby chore na reumatoidalne zapalenie stawów w ramach utrzymywania aktywności fizycznej mogą jeździć na rowerze, spacerować czy pływać. Oprócz ćwiczeń warto pamiętać również o odpoczynku.

Jakie są przyczyny i objawy reumatoidalnego zapalenia stawów? Przeczytaj w artykule:

Reumatoidalne zapalenie stawów – RZS – przyczyny, objawy, diagnoza

Jak bardzo pomocny był ten artykuł?

Kliknij na gwiazdkę aby ocenić

Średnia ocena 4.8 / 5. Podsumowanie głosów 12

Brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten artykuł.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułReumatoidalne zapalenie stawów – RZS – przyczyny, objawy, diagnoza
Następny artykułWirus – znaj swojego wroga

ZOSTAW KOMENTARZ

Please enter your comment!