Zapalenie stawu ramiennego - reumatoidalne zapalenie stawów
Zapalenie stawu ramiennego

Zapalenie stawu ramiennego jest związane z procesem zapalnym mającym miejsce w samym stawie. Może on być wynikiem urazu, braku mazi stawowej (co doprowadza do urazu) lub RZS.

Zapalenie stawu ramiennego – objawy

Procesy zapalne stawu barkowego są trudne diagnostyczne ze względu na objęcie stożka rotatorów. Bez względu na przyczynę powstania zapalenia stawu ramiennego – do objawów należą:

• tkliwość,
  • ból w okolicy wyrostka kruczego,
  • sztywność.

U starszych osób z reumatoidalnym zapaleniem stawów występuje dodatkowo obrzęk stawu, rąk i przedramion. W przypadkach zniszczenia chrząstki stawowej wykonuje się protezoplastykę stawu. Postępowanie fizykalne powinno być oczywiście dostosowane do objawów. Jakie terapie powinno się zastosować w leczeniu?

Terapia w fazie początkowej

• zimno (okłady z pokruszonego lodu, kriożele),
  • pole elektromagnetyczne niskiej częstotliwości — magnetoterapia,
  • światło widzialne spolaryzowane białe lub fotokoloroterapia światło niebieskie,
  • ultradźwięki lub fonoforeza z lekami o charakterze przeciwzapalnym i przeciwbólowym,
  • laseroterapia,
  • kriostymulacja,
  • prądy TENS, prądy średniej częstotliwości, mikroprądy.

Dowiedz się więcej:

Terapia w fazie regeneracji

• ultradźwięki lub fonoforeza – stopniowe zwiększanie dawki dostosowane do możliwości obciążeń termicznych tkanki (najmniejsze w fazie rozrostu – proliferacji, największe w fazie remodelowania),
  • pole elektromagnetyczne wielkiej częstotliwości- stopniowe zwiększanie dawki dostosowane do możliwości obciążeń termicznych tkanki (najmniejsze w fazie rozrostu – proliferacji, największe w fazie remodelowania),
  • światło widzialne spolaryzowane białe lub koloroterapia światło czerwone, biostymulacja laserowa,
  • pole elektromagnetyczne niskiej częstotliwości (magnetoterapia),
  • kriostymulacja,
  • prądy TENS, prądy średniej częstotliwości – parametry dostosowane do celów terapii (zmniejszenie bólu, usprawnienie krążenia, stymulacja mięśni).

Dowiedz się więcej:

Jak bardzo pomocny był ten artykuł?

Kliknij na gwiazdkę aby ocenić

Średnia ocena 5 / 5. Podsumowanie głosów 2

Brak głosów! Bądź pierwszym, który oceni ten artykuł.