Metoda skojarzenia tych dwóch zabiegów fizjoterapeutycznych została zastosowana
w leczeniu:

• zapaleń stawów,
  • reumatologicznym zapaleniu stawów,
  • w stanach chorobowych, które wymagają iniekcji leków pod skórę
  • w kosmetyce.

Informacje podstawowe

Początek badań nad skojarzeniem laseroterapii z sonoterapią datuje się na 2005 rok. Metoda była opracowywana w Szwecji oraz we Włoszech. Wstępne badania wykazały, że przy łączeniu ultradźwięków oraz energii laseroterapii można uzyskać podobne efekty jak przy iniekcjach dostawowych. Pierwotnie bazowano na wykorzystaniu dostępnych aparatów do fizykoterapii, ale wyniki badań były niezadowalające. Z tego powodu powstało dedykowane urządzenie rehabilitacyjne, które połączyło w jednym zabiegu wykorzystanie tych dwóch metod.

W 2014 roku po prawie 10 latach badań okazało się, że nowatorska metoda znajduje zastosowanie nie tylko w chorobach narządu ruchu, ale także w terapiach gdzie zachodzi potrzeba transdermalnego wprowadzania leku. Zadowalające efekty uzyskano w leczeniu wypadania włosów, w kosmetyce (zabiegi na twarz) oraz urazach sportowych tkanek miękkich (mięśni i ścięgien).

Metodyka

Terapia skojarzona podzielona jest na trzy etapy:

ETAP 1
Terapia ultradźwiękowa.
W pierwszej kolejności na miejsce chorobowe aplikowana jest sonoterapia, aby rozluźnić wiązania międzykomórkowe, co ułatwia penetrację leku w tkankach.

ETAP 2
Transport leku.
Wprowadzanie leku w postaci żelu jest realizowane za pomocą specjalnego aplikatora wykorzystującego mechanizm roll-on - połączeniu ze światłem laserowym, które ma za zadanie ułatwić przenikanie leku w tkanki podskórne.

ETAP 3
Laseroterapia.
Aplikacja laseroterapii za pomocą skanera na obszar, gdzie został uprzednio rozprowadzony lek. Przyspiesza penetrację substancji czynnej w tkankach.

Połączenie laseroterapii oraz ultradźwięków jest bezbolesne i bezpieczne dla pacjenta! Zabieg przeprowadza fizjoterapeuta.

Zastosowanie

Reumatoidalne zapalenie stawów oraz młodzieńcze zapalenie stawów
Zastosowanie połączenia terapii ultradźwiękowej oraz laseroterapii do wprowadzania miejscowo i bezinwazyjnie substancji aktywnych do stawów, w których występują zmiany chorobowe jest zdecydowanie skuteczniejsze w porównaniu do leków podawanych doustnie. Co więcej miejscowe podawanie substancji czynnej znacznie ogranicza występowanie skutków ubocznych.

Wypadanie włosów
Metoda umożliwia łatwe i proste wprowadzenie pod skórę w okolice mieszków włosowych substancji - zapobiegających wypadaniu włosów. Rezultat działania jest szybszy, a przede wszystkim bardziej ukierunkowany.

Kosmetyka – zabiegi na twarz
Metoda umożliwia wykonywanie nie inwazyjnych zabiegów kosmetycznych, które mają na celu przywrócenie nawilżenia i elastyczności skóry w okolicy twarzy i szyi. Oznacza to utrzymanie młodzieńczego wyglądu na dłużej. Podczas zabiegu odmładzania skóry twarzy za pomocą skojarzenia laseroterapii oraz sonoterapii w tkankę podskórną mogą być wprowadzane różne produkty (w tym kolagen, kwas hialuronowy i / lub botoks).

Podstawową zaletą owego zabiegu fizykoterapii w porównaniu z popularnymi iniekcjami jest brak:

• efektów bólowych,
  • zmian skórnych,
  • widocznych wybroczyn krwotocznych.

Podsumowanie

Metodę na bazie przeznaczanego dla niej urządzenia do fizykoterapii przetestowano łącznie podczas ponad 14 tysięcy sesji terapeutycznych u ok. 1000 pacjentów!
W 95% przypadków wykazano pozytywne wyniki.
W przypadkach dotyczących przede wszystkim zapalenia stawów oraz podobnych schorzeń. Zabieg terapią skojarzoną znacząco zmniejszył ból, obrzęk stawów, jednocześnie poprawiając zakres ruchu oraz codzienną mobilność pacjenta.
Pozytywne wyniki wykazała również stymulacja wzrostu włosów już po 3 tygodniach codziennego leczenia - szczególnie u kobiet z łysieniem wtórnym.
W kosmetyce wyniki rokują pozytywnie pod względem poprawy nawilżenia tkanek miękkich, odbudowy oraz ujędrnienia skóry.

Inne artykuły o podobnej treści:

Ultradźwięki w fizykoterapii,
Laseroterapia wysokoenergetyczna w porównaniu z terapią ultradźwiękową,
Więcej informacji na temat producenta sprzętu do fizykoterapii,
Aparaty do ultradźwięków,
Aparaty do laseroterapii.